یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


همانطور که گروه های مختلف مردم نیاز دارند که در سریع ترین زمان ممکن به آخرین اطلاعات مورد نیازشون دسترسی داشته باشند.. به نظر من گروه های مختلف پزشکی هم، اعم از پزشکی و پیراپزشکی باید همیشه در جریان جدیدترین اخبار رشته خودشون قرار بگیرند و اینترنت میتونه به بهترین نحوی این وظیفه رو انجام بدهد.

این سایت به عنوان سایت اجتماعی پزشکی منبع بزرگی از اسناد مربوط به این شاخه از علوم را درا ختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد از طریق سایت می توان اقدام به یافتن پزشکان و متخصصین امور در این زمینه کرد . عضویت در پرتال های تخصص پزشکی این امکان را برای اعضا فراهم می کند که از آخرین پیشرفتهای پزشکی مطلع شده و علاوه بر دسترسی به جدیدترین شماره ها مجله های پزشکی بتوانند با سایر اعضای پرتال نیز به بحث و گفتگو بنشینند.

در مرحله اول و مراجعه به این سایت ، علاوه بر سادگی و کاربر پسند بودن آن، در مرحله نخست متوجه یک ازدحام اطلاعاتی و در ابتدا دچار یک سردرگمی موقت میشویم که پس از چند لحظه مشاهده محتویات آن به عمق پربار بودن این سایت پی میبریم.

 

در این سایت به بخشهای طبقه بندی شده ایی از جمله: اخبار پزشکی سلامتی (که بترتیب حروف البفا دسته بندی شده)-  مواد مخدر و مکملها سلامت زندگی غذا و رژیمهای غذایی والدین سلامتی جوانان حیوانات خانگی و ... برخورد میکنیم که هر کدام از این موضوعات ، خود به دنیایی از معلوملات دیگر ما را سوق میدهد.

مانند نمونه زیر از بخش سلامتی:

که بعنوان مثال ما مراجعه میکنیم به بخش :  sleep disorders (اختلالات در خواب)

در این بخش: همچنان که مشخص است ،  لغت نامه - مقاله - اخبار -  عوامل انجمنها علائم تشخیص درمان و ....  و نیز بیماریهای و عوارض مرتبط با این نوع بیماری را که کاملا بصورت واضح و روشن دسته بندی شده اند و با مراجعه به هر کدام از آنها به درستی و روشنی  اطلاعاتی در باره این نوع از بیماری را برای ما تشریح میکند.

 

در مراجعه به بخشی دیگر از سایت، مانند : Health & Cooking  . اطلاعاتی در رابطه با آشپزی غذا خوردن و نحوه رژیم غذایی سالم تناسب اندام و دیگر بخشهایی همانند مثال قبل نسبت به ارائه مطالب واقعا مفید در این زمینه میپردازد.

در بخشی دیگر نیز که مربوط به : symptomcheker میباشد و بظاهر یکی دیگر از بخشها جالب این پایگاه میباشد ، به بررسی و چک نمودن علائم بدن پس از انتخاب نوع جنسیت (زن / مرد)  و حتی  کودکان و نوجوانان  که بظاهر هرکدام از آنها بیماریهای خاص خود را دارا میباشند و در بعضی نیز مشترک هستند و جستجو نوع بیماری مانند: دیابت فشارخون و ... (البته درصوتیکه از لحاظ لغتی در لیست سیاه فیلترینگ ایران نباشد) در مورد هر کدام از آنها به تنهایی ، میتوان به آن معلومات دسترسی پیدا کرد.

 همچنین در قسمتی از همین بخش بخشی وجود دارد بنام : پرسش از پزشک خود .

در انتهای همین بخش از صفحه پرسش از پزشک به نکته جالبی برخورد کردم که بد نبود آنرا مطرح نکنم: ( ناگفته نماند که عین جمله را بدون دستکاری و بصورت ترجمه شده اصلی قرار داده ام)

این ابزار می کند ، توصیه های پزشکی از آن است که فقط برای مقاصد اطلاعاتی در نظر گرفته شده ارائه نمی دهد. It is not a substitute for professional medical advice, diagnosis or treatment. این یک جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای ، تشخیص و یا درمان نیست. Never ignore professional medical advice in seeking treatment because of something you have read on the WebMD Site. چشم پوشی هرگز مشاوره پزشکی حرفه ای در تلاش برای درمان به دلیل چیزی است که شما بر روی سایت دائم خوانده است. If you think you may have a medical emergency, immediately call your doctor or dial 911. اگر شما فکر می کنید ممکن است یک اورژانس پزشکی داشته باشند ، بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید و یا شماره گیری 911.

 

یکی از بخشها مهم و جالب آن براساس آناتومی بدن که بصورت مصور و انتخاب آن قسمت از بدن که مد نظر است را انتخاب کرده و نوع بیماری که در لیست مشخص  شده است را تعیین و در نهایت به عوامل و علل آن بیماری میپردازد که ددر نوع خود بی نظیر است. چرا که همچون یک دکتر که بتوان نوع ناراحتی خود را برایش عنوان کنید ، میتوان به آن در هر زمان و مکان دسترسی پیدا کرد (بنوعی میتوان گفت : دکتری با مشاوره رایگان !!! ).

**  در هر حال پرداختن به تمامی موضوعات پربار و پرمحتوای این پایگاه اطلاع رسانی به این نحو پایان نمی پذیرد و نیازمند ساعتها گشت و گذار و بررسی تمامی جوانب آن میباشد و خارج از توان این مقاله میباشد.

 

سایت webmd به مردم عادی انگلیسی زبان اطلاع رسانی پزشکی میکند.

و نیز براساس یافته ها و گفته های فراوان، معاملاتی که از این طریق در این پایگاه صورت میگیرد نزدیک به 6 میلیارد دلار در سال میباشد و در نوع خود کم نظیر است.

همچنین در این زمینه پایگاه دیگری نیز تقریبا مشابه همین سایت وجود دارد بنام : Medscape که در حد سطحی در این زمینه به ارائه خدمات پرداخته است.

ظاهرا با مشاهده بخشی از این امکانات ارائه شده ، افرادی نیز در داخل کشور ، گامهایی را در جهت پیاده سازی همچنین سایتی (البته در حدی نا چیز ولی نزدیک به آن) گام بردارند. مانند سایت : iransalamat

 

لینک مراجعه به سایت WebMD

لینک مراجعه به سایتmedscape.

لینک مراجعه به سایت  ایران سلامت

 

در پایان از اساتید گرامی جناب آقایان :  عشقی و حبیبی بابت  معرفی این سایت و کمک در جهت آشنائی با دنیای مجازی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حق پناه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 3 / 9 / 1390برچسب:درباره WebMd - پزشکی و اورژانس مجازی , ] [ 17:55 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User